عصر ما
  • کد خبر : 67877
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۶ اسفند, ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
  •   

    معاون وزیر علوم در اهواز : شیوه آموزش امروز با ۵۰ سال گذشته فرقی ندارد

    معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شیوه آموزش امروز با ۵۰ سال گذشته از نظر ظاهری فرق زیادی ندارد که باید مورد اصلاح قرار گیرد.به گزارش ایرنا دکتر مجتبی شریعتی نیاسر دوشنبه در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: اتخاذ شیوه های نوین آموزشی تا اندازه ای می تواند با بخش نامه و […]

    معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شیوه آموزش امروز با ۵۰ سال گذشته از نظر ظاهری فرق زیادی ندارد که باید مورد اصلاح قرار گیرد.به گزارش ایرنا دکتر مجتبی شریعتی نیاسر دوشنبه در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: اتخاذ شیوه های نوین آموزشی تا اندازه ای می تواند با بخش نامه و تصمیمات ستادی پیگیری شود ولی بخش عمده آن باید توسط خود دانشگاهها انجام شود.وی با اشاره به اینکه شیوه های نوین آموزش به صورت نرم افزاری و سخت افزاری است گفت: برگزاری کلاس ها به صورت پویا، استفاده از شیوه های کمک آموزشی مانند پاورپوینت و ویدیو کنفرانس به همراه استادهای برجسته می تواند کمک کننده باشد.
    شریعتی نیاسر ادامه داد: شیوه های خوبی در دانشگاهای تراز اول انجام شده وافق روشنی در آینده آموزش عالی وجود دارد.

    معاون آموزشی وزیر علوم بیان کرد: در چند سال اخیر قریب به ۶۰۰ برنامه درسی در راستای کارآفرینی بازنگری شدند و دانشگاهها باید ۲ واحد کارآفرینی ارائه کنند.وی در ادامه به چهار طرح کلان اقتصاد مقاومتی در حوزه وزارت علوم اشاره کرد و افزود: پیاده سازی نظام آمایش آموزش عالی و رساندن پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه به تراز بین المللی تا افق ۱۴۰۴ از جمله این طرح ها است.شریعتی نیاسر در ادامه به برگزاری همایش معاونان آموزشی دانشگاههای کل کشور در دهه اول مرداد ماه امسال اشاره کرد و گفت: ستادی برای برنامه ریزی تشکیل و محورهای آن مشخص شده است.معاون وزیر علوم اظهار کرد: همچنین بعد از چندین سال وقفه، سوم تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، به عنوان دهه سرآمدی آموزش اعلام و کلید واژه های کاری این همایش به تمام دانشگاهها اعلام شده است و انتظار می رود تمام دانشگاهها با قدرت به این موارد توجه کنند.

    وی افزود: تعامل بین دستگاهی، توجه ویژه به ضرورت رابطه هدفمند آموزش و پژوهش، شیوه های نوین آموزشی، اخلاق آموزشی، ضرورت نظرسنجی از جامعه دانشجویی، تجلیل از مقام علم و عالم، دانشگاه بدون حصار، استفاده از افراد مجرب در امر آموزش ، شکل گیری تفکر دانشجو در مقاطع پایین تر، رابطه هدفمند آموزش و کارآفرینی و توجه به استانداردهای آموزشی از جمله مواردی است که در این دهه در نظر گرفته شده است.شریعتی نیاسر گفت: در ۲ تا سه سال اخیر نزدیک به ۳۰ مرکز غیر دولتی به سطح دانشگاه رسیده اند و از ساده ترین راههای ارتقای موسسات آموزش عالی این است که از پتانسیل دانشگاههای بزرگ استفاده شود.معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز دوشنبه در نشست منطقه ای معاونان آموزشی منطقه ۱۰ کشور (خوزستان) در سرسرای اداری دانشگاه شهید چمران اهواز حضور یافت.

    برچسب ها :
  • ویرایش
  • گفتگو